Evenemang 2023

APRIL 2023

april 2023

Johan Dahl, föreläsare, författare och förbättrare

Våga vägra lågkonjunktur

Gasklockorna, Gävle    kl 07.45-09.30

Sista anmälningsdag 18 april 2023.

Våga vägra lågkonjunktur!

Det är oroliga tider. Snabba kast i omvärlden utmanar oss både personligt och professionellt och är du företagare eller ledare ställs du inför vägval och beslut som kan vara helt avgörande.

Samtidigt kan vi lära av historien och se vad som har fungerat bra i tidigare lågkonjunkturer och andra kriser. I den här föreläsningen får du konkreta strategier och tips som du kan omsätta i handling direkt!

• Nya perspektiv på kommunikation – det här har du nog inte tänkt på tidigare, större påverkan än du kan ana!
  • Vanliga misstag – undvik dessa och spara massor av tid, energi och pengar!
  • Vinnande strategier i oroliga tider – om det nu finns ett recept, vilket är det?
  • 4 konkreta tips som gör skillnad direkt!

Om Johan Dahl

Föreläsare, författare och förbättrare. Fyra år i rad utsedd till en sv Sveriges populäraste talare. Platinum Speaker, Årets Mentor, Årets Rådgivare och en färgstark person som vill göra världen mer orange. Med Johan blir det inspirerande insikter för riktiga resultat!

Välkommen!

Näringslivsavdelningen
Kort information på varje frukostmöte om vad som hänt och kommer att hända på Näringslivsavdelningen.

Väl mött på mötet! //Mattias Durnik, näringslivsdirektör

Politiken
Kort information från någon av våra kommunalråd på varje frukostmöte.

Mötet äger rum i restaurangen Gasklockorna. Frukost finns uppdukad från kl 07.45 och den står Gefle Hundteam för som frukostvärd.
Lokalen får disponeras till kl 10.00.

Gävle Företagarföreningar samarbetar med företagarföreningar på områdena:
Brynäs, Ersbo, Forsbacka, Hamrånge/Norrsundet, Hedesunda, Kryddstigen, Näringen, Sätra, Sörby Urfjäll samt Företagarna Gävle, Gävle Citysamverkan, Mix Marknadsförening, Gästriklands Besöksnäring, Nyföretagarcentrum Gästrikland och Gävle Kommun.

VAD HÄNDER I APRIL 2023

4 april 2023 - Mix Marknadsförening, DoSpace, Företagarna, Nordlo, Gävle Företagarföreningar, Sandbacka Science Park Sandviken
AW på temat IT-säkerhet med en twist
Plats: Dospace, Drottninggatan, Gävle
Tid: 17.00
Välkommen till en härlig kväll tillsammans med medlemmar från andra föreningar!Det bjuds på en trevlig kväll med föreläsning och mingel på DOSPACE. Under kvällen bjuds det på plock och dryck. På AWn kommer Nordlo hålla en annorlunda dragning om IT-säkerhet ur en användares perspektiv.
Kostnadsfritt och för aktiva medlemmar i MIX, Företagarföreningarna, Företagarna Gävle och DOSPACE.

5 april 2023

Kl 15.00

Jobb- och utbildningsmässa

Den 5 april 2023 arrangerar Vuxenutbildningen tillsammans med Ett bättre Gävle (GIF) och En bra start (Brynäs IF) vårens Jobb- och utbildningsmässa.

20 april 2023 - Gävle kommun
Byggdialog - Vad ska byggas i Gävle framöver?
Datum: 20 april
Tid: 08:30-14.30
Plats: Konserthuset, Gävle
Välkomna på byggdialog, där offentliga aktörer som projekterar och bygger i Gävle presenterar sina kommande planer och projekt. Syftet är att konsulter, projektörer, bygg- och anläggningsföretag med flera, ska få en bild av var affärerna finns. Vi vill samtidigt visa hur Gävle utvecklas och allt spännande som är på gång här!

21-22 april 2023

Kl 17:30-01.00

Årets företagare Gävle 2023!

Nu släpper vi äntligen biljetterna till en helt fantastisk kväll fylld med inspiration, nya möte, middag och underhållning. Var med du också och fira Årets Företagare i Gävle!