Evenemang 2024

Elin Björkan och Lisa Wärn

Nyföretagarcentrum Gästrikland

Gasklockorna, Gävle    21 mars 2024   kl 07.30-09.30

Sista anmälningsdag 19 mars 2024.

Tillsammans för ett blomstrande näringsliv i Gästrikland

Vi alla gynnas av ett blomstrande näringsliv med många småföretag som ger skatteintäkter till våra gemensamma välfärdstjänster – och en spännande arbetsmarknad som lockar fler till vår region.

Nyföretagarcentrum Gästrikland erbjuder kostnadsfri rådgivning till alla som funderar på, eller precis har startat företag. De senaste tre åren har vi hjälpt 500 personer att starta 300 företag. Kom och lyssna till hur vi jobbar för att få fler livskraftiga företag i Gästrikland – och hur du kan vara en del av det.

Välkommen!

Polisen informerar

Den 21 mars kommer vi att erhålla viktig information från Polisen Gävle.

Charlotte Molarin, kommunpolis/polisinspektör samt hennes kollega Måns Jennehag kommer att informera.

Finalisterna i årets UF

Active Food UF
Gör en livsstilsbok om att få ihop allt för ungdomar som tränar på hög nivå. Matrecept, träning, sunda tips kring sömn etc. bla. en av deltagarna spelar i Brynäs IF SDHL-lag.

Brynäsboken UF
Var med på Näringslivsfrukosten. Har gjort en kokbok med Brynässpelare

Finance UF
Har gjort en webbshop med tillhörande lösningar för skolklasser att sälja grejer till klassresan. Väldigt avancerat och snyggt.

Näringslivsavdelningen
Kort information på varje frukostmöte om vad som hänt och kommer att hända på Näringslivsavdelningen.

Väl mött på mötet! //Mattias Durnik, näringslivsdirektör

Politiken
Kort information från någon av våra kommunalråd på varje frukostmöte.

Mötet äger rum i restaurangen Gasklockorna. Frukost finns uppdukad från kl 07.30 och den står Gävle Företagarföreningar för som frukostvärd.

Lokalen får disponeras till kl 10.00.

Gävle Företagarföreningar samarbetar med företagarföreningar på områdena:
Brynäs, Ersbo, Forsbacka, Hamrånge/Norrsundet, Hedesunda, Kryddstigen, Näringen, Sätra, Sörby Urfjäll samt Företagarna Gävle, Gävle Citysamverkan, Mix Marknadsförening, Gästriklands Besöksnäring, Nyföretagarcentrum Gästrikland och Gävle Kommun.