Evenemang 2023

DECEMBER 2023

Emma Green och Emma Langgren från EMMA & EMMA

Hållbar strategi på sociala medier

Plats: Gasklockorna    7 december 2023    kl 07.30-09.30

Sista anmälningsdag 5 december 2023.

Hållbar strategi för ert företag på sociala medier

Under denna föreläsning går vi igenom hur ni kan tänka för att skapa en hållbar strategi för ert företag på sociala medier. Vikten av att hitta ett sätt som passar just er och ert företag.

Vi pratar om syfte och mål, hur ni skapar bra inlägg som engagerar och vi ger tips på hur ni fotar snyggt med mobilen. Men framför allt så vill vi skapa en lust och nyfikenhet att faktiskt arbeta med ert företags digitala närvaro.

Emma Green och Emma Langgren hjälper företag, kommuner och organisationer med deras digitala närvaro i företaget Emma & Emma AB. De arbetar med att coachar och att skapa material åt i form av foto och film samt bygger hemsidor. De är också ute och föreläser och håller kurser i ämnet.

Deras stora passion för entreprenörskap och gemenskap speglas i podcasten Entreprenörspodden som de också driver. "När företagare går ihop och samarbetar och supportar varann händer häftiga saker."

Mötet äger rum i restaurangen Gasklockorna. Frukost finns uppdukad från kl 07.30 och frukostvärden Din BIl Gruppen bjuder på frukost denna dag.

Lokalen får disponeras till kl 10.00.

Gävle Företagarföreningar samarbetar med företagarföreningar på områdena:
Brynäs, Ersbo, Forsbacka, Hamrånge/Norrsundet, Hedesunda, Kryddstigen, Näringen, Sätra, Sörby Urfjäll samt Företagarna Gävle, Gävle Citysamverkan, Mix Marknadsförening, Gästriklands Besöksnäring, Nyföretagarcentrum Gästrikland och Gävle Kommun.